Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Blä och kläder

Av Emmelie - 30 juni 2010 20:53

Idag har det varit en pissdag. Det började bra. Vädret var vad dem hade sagt. Blandad monlighet. Skönt med lite normal värme. Städade på förmiddagen och det börjar kännas nu att magen är i vägen. Det är inte lika lätt att städa som innan. Men sen på eftermiddagen så bara dök humöret. Jag visste att sambon hade bjudit hem en kompis för att spela lite tv-spel. Och det är ju egentligen helt OK. Men helt plötsligt så blev jag så j*vla uttråkad. Och bara vetskapen om att tv:n skulle vara ockuperad hela kvällen gjorde ju inte saken bättre.


Åh, det är så himla surt att gå hemma. Nu börjar det bli riktigt tråkigt. Om en vecka har sambon semester så då blir det ju lite lättare. Men tills dess..   


Har börjat funder en hel del inför förlossningen. Man vill ju ha allt färdigt när det väl är dags. Det finns dock ett dilemma. Antingen börjar man förbereda nu och det är alldeles för tidigt, eller så väntar man och så hinner man inte med allt. Både sambon och jag är lite inställda på att from början av augusti kan det hända när som helst. I så fall är det ju bara 4 veckor kvar dit. Men med klädinköpen har jag kommit så här långt (uppifrån vänster sett):

  • 2 kortärmade pyjamas i stl 56
  • 1 långärmad body i stl 56
  • 1 långärmad pyjamas i stl 56
  • 2 par vita byxor i stl 56 (ej med på bild)
  • 2 vita långärmade bodys i stl 50
  • 3 par sockar
  • hakklapp
  • mössa
  • 1 kortärmad tröja i stl 56
  • 1 par byxor i stl 56

  

Jag har även köpt in:

  • barnsäng (inkl. madrass, spjälskydd, plastad frotté)
  • sängkläder och lakan
  • "spydukar"
  • skötbord (inkl. skötbädd)
  • babyhandduk

Jag känner att jag har det mesta för att klara av de första veckorna i alla fall. Barnvagnen är beställd och kan hämtas när det närmar sig. Blöjor väntar jag med tills jag har varit på 1 eller 2 ultraljud till. Babyfilt... Vad är det mer som behövs? Behöver man verkligen underkläder? Ska jag köpa på mig kläder i stl 60-62 redan nu? Eller ska jag vänta och se vilket kön det blir? Hjälp!! Jag är inte ett dugg redo. Är helt splittrad.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards