Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Emmelie - 15 juni 2010 10:01

Jo, besöket gick bra igår. Barnmorskan var själv (de brukar vara två) så det var lite stimmigt. Men de var ganska nöjda med mina värden. De gånger jag har legat högt har det haft sina förklaringar.


Värderna var 137/72 (blodtryck), 30 (sf-mått), 140 (hjärtljud) och 91,0 (vikt). Nu börjar jag känna att vikten rasar iväg. Innan har jag ju i praktiken stått still, men denna veckan har jag gått upp 0,9 kilo. Hua!! Visserligen hade barnet ökat med 500 gram sen 4 veckor tillbaka.


Så till resultatet av ultraljudet. Först undrar jag om det är någon som vet vad dessa förkortningar står för (mätvärden): BPD (65,9 mm), AC (237 mm) och FL (52 mm). Något av dem är lårbenet vet jag... Tror att det är FL då lårben heter femoral på engelska (enl. google). Ja ja... får kolla med barnmorskan på måndag annars. Annars såg allt bra ut. Ligger lite under normalvärderna men jag följer min, eller barnets, kurva jättefint. Så han/hon växer som han/hon ska. Frågade sambon när jag kom hem om han ville ge en gissning på vikt och längd på "pyret". Jag skrev ju igår 30 cm och 1,1 kg. Han gissade på 32 cm och 1,1 kg. Resultatet: (längden är uppskattningsvis) 35 cm och 1,179 kg. Så sambon var faktiskt närmast.


Så det var min dag igår. Och här kommer det en magebild:

  

Jag har blivit tjockare. Det känner jag. Men jag tycker inte att det syns. Det är pga den där förbannade bulen uppe på magen. Den är såååååå fuuuul. Pga av den kommer jag nog inte få någon fin, rund, härlig mage....   

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards