Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Emmelie - 8 juni 2010 16:16

Det känns som om denna blogg bara handlar om min diabetes. Det var nog inte tanken från början. Men vad ska man göra?


Det har varit väldigt mycket inriktning på diabetesen. Alla dessa läkarbesök där man går igenom veckans blodsockervärden. Vad ska vi ändra på så att det kan bli ännu bättre?


Men graviditeten då? Hur känns det? Jag vet inte.... Ska det verkligen ta nästan 30 veckor av graviditeten att förstå att man faktiskt ska ha barn? Att inom en snar framtid så är livet inte sig likt... Jag längtar. Det gör jag verkligen. Varje gång jag ser andra med små bebisar som jag inte får ta i eller hålla, så slår det mig. Snart har jag en egen bebis som jag får hålla hur mycket jag vill. Och det är JAG som bestämmer vem som ska hålla henne/honom. Jag behöver aldrig lämna bort henne/honom. Jag behöver inte vara ensam längre när sambon t.ec jobbar över.


Idag har jag hunnit tänka en del på detta. Jag inser att jag har bara 13 veckor kvar till BF. Det börjar närma sig. Jag borde kanske se mig om efter möbler och kläder och liknande. 3 månader kvar. 3 månader som kommer att gå så fort, men samtidigt så långsamt. 


Bebis sparkar. Vi sov en stund innan. Det var ganska skönt. Tog en promenad ner till stan idag. Totalt en 1 timmes promenad. Var jätteskönt. Men så trött när jag kom hem. Tror att mina dagar kommer att se ut så här nu. Lite aktivitet och sedan kanske en tupplur. Lat???  

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards