Alla inlägg den 22 juni 2010

Av Emmelie - 22 juni 2010 10:42

Ännu ett läkarbesök avklarat. Skönt! Hände väl egentligen inget mer än att vi höjde mina basdoser lite. Hoppas att detta ska ge resultat nu då. Tog nya prover och hoppas att de inte visar några större förändringar nästa vecka.


Blodtryck 136/77, sf-mått 31, hjärtljud 148 och vikt 90,6.


Frågade barnmorskan om förkortningarna från ultraljudet. Får se om jag får detta rätt nu: BPD (6,59 cm) stod för mage, AC (23,7 cm) för huvud och FL (5,2 cm) för lårben. Det måste stämma va?? Men jag vet inte.... BPD-måttet känns jättelitet.... Ja ja, barnet mår bra och har inga större avvikelser från "normalmåtten". Då är jag nöjd i alla fall.


Fick moderskapsbevis från barnmorskan så nu ska jag skicka in det så fort som möjligt. Sen blir det snart ett besök på socialstjänstens kontor för sambon och mig. Lika bra att fixa faderskapet innan barnet är fött så har man allt sånt där klart. Kan vara skönt. Misstänker att det är lättare för honom att ta ut tillfällig föräldrapenning om det redan är fixat.


Denna veckan blir annars lugn. Har ett läkarbesök idag igen. Jippie! denna gången är det ögonen. Sen imorgon så är det lugnt. Torsdag är sambon ledig och sen är det midsommar.  Då hoppas vi på  .

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards