Alla inlägg den 13 juni 2010

Av Emmelie - 13 juni 2010 15:04

Jag säger bara hjälp! Var inne på familjeliv.se och kollade i deras graviditetsuträkning. Gillar den för man får så många olika roliga siffror. Som att jag (idag) har gått 194 dagar av 280 (69,6%). Jag är i vecka 27+5. Bebis rör på sig för fullt där inne och det är underbart. Framför allt när det kommer en hel serie med sparkar. Det känns som om han/hon möblerar om där inne ordentligt (har säkert redan skrivit om den känslan innan).


Jag är fortfarande ganska lugn när det gäller allt som ska fixas innan bebis ankomst. Lugn pga att jag har planerat att vi ska åka och köpa t.ex möbler en kommande helg i sommar och liknande. Men vad som har slagit mig (efter samtal med sambo och svärmor) är att vad är det som säger att bebis tänker stanna där inne tills det är sagt att han/hon ska komma ut? Vad är det som säger att han/hon inte kommer i mitten av augusti?


Min sambo och jag ska åka till Stockholm en helg i början av augusti och jag har inte tänkt något närmare på det. Jag åker bara med för att sambo ska våga åka så nära beräknat födelsedatum. Men min svärmor sa att det kan vara bra att ha med sig en väska med grejer och kuvert med alla papper ifall det skulle hända just den helgen. Och ja, hon har så klart rätt. Och jag läser på olika forum hur andra gravida börjar packa sin förlossningsväska och och planera inför förlossningen ungeför 4 veckor innan beräknat datum. Varför har inte jag börjat fundera på det? Helgen i Sthlm är precis 4 veckor innan.


Fast samtidigt är jag så himla lugn. Jag lever just nu efter mottot: Allt löser sig! Och det gör det... Men vad jag nog inte riktigt har fattat är att det är juni nu. Snart har halva månaden gått. Då är det bara juli och augusti kvar. 12 veckor kvar till beräknat datum. Borde inte jag vara nervös nu? Borde jag inte springa runt och köpa en massa barnkläder, leksaker, blöjor och andra hjälpmedel? Jag har inte köpt en enda pryl. Hjälp!

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards