Alla inlägg den 26 juni 2010

Av Emmelie - 26 juni 2010 17:03

Tank vad lite rea kan göra. Imorgon bär det av till IKEA för att inhandla en barnsäng.    Det är huvudinköpet i alla fall. IKEA rear ut just den sängen vi har planerat att köpa. Visserligen inte förrän om en månad, men har IKEA rea nu så har de rea nu. Då måste vi åka nu. Och, för att slippa åka igen i augusti så köper vi ju allt som behövs till den samtidigt. Det enda jag funderar på att skippa att köpa är skötbordet/hyllan. Det kan vänta. Men jag tänker köpa dynan och det där i alla fall.


Idag har jag varit helt pengatokig.      Jag har funderat och funderat. Hur f*n ska vi får det att gå ihop sen när bebis har kommit? Det är klart att vi kommer att klara det, men man vill ju inte leva hur fattigt som helst. Har suttit och räknat lite på Försäkringskassans hemsida och tillslut fick jag ihop det. F*n så gött! Om jag har tänkt och räknat rätt så kommer vi att kunna vara hemma (i omgångar) ända tills november nästa år utan att ens börja nalla på lägstanivådagarna. Det skulle ju vara underbart. Jag kommer att kunna ta ut 30 dagar per månad, spara pengar och ändå ha relativt bra med pengar över i "fickpengar". Jag hoppas verkligen att det funkar. Den som lever får se......

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards