Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Emmelie - 20 juni 2010 21:29

Jaha, det var den helgen det. Det har varit en ganska skön helg. Skulle ha jobbat om jag inte var sjukskriven. Bara det är ju jätteskönt.


Lördagen spenderade jag och sambon i trädgården. Det är skönt att fortfarande kunna använda kroppen. Att kunna ta i. Men visst, jag satt ner en hel del. Mer än jag brukar. På eftermiddagen och kvällen var vi hos svärföräldrarna. Till en början var det lite så där, men kvällen var trevlig. Min svägerska, hennes man och dotter var där med. Dottern är underbar, stundvis. Det jag tycker är jobbigt med hela situationen är att svägerskan är (ju) bara 1 vecka före mig, men har så himla mycket jobbigare. Hon är dubbelt (om inte tredubbelt) så stor som jag är. Och det är inget fel med det. Men jag vet inte hur jag ska bete mig när jag är där. Hon suckar och stånkar, har ont av foglossningar och har svårt att gå längre sträckor. Jag mår hur bra som helst, har inga problem med att promenera en lagom promenad. Problemet är att jag känner att jag inte kan klaga över de få (och harmlösa) krämpor som jag känner, för jag vet (eller tror det i alla fall) att hon har det värre. Och jag kan inte prata om hur bra jag mår, för då känns det som om jag skryter med hur "perfekt" min graviditet löper. Så när vi träffas allihop så blir jag tyst. Jag vill, eller kan, inte prata om min graviditet.


Inte nog med allt detta ovanstående. Nu visar det sig att svägerskan har graviditetsdiabetes. Hon skulle bli remitterad till samma SMVC som jag. Jippie, nu får jag inte ens ha dem för mig själv heller. Det sura är att jag tror inte att hon kommer att ta det så allvarligt. Och det som retar mig är att detta händer samtidigt som jag kämpar med min riktiga diabetes. Erbjöd dock att vi kunde åka tillsammans till SMVC, men att hon då måste ta sig inte till stan. Jag har ingen lust att hämta henne utanför stan, för att sedan åka tillbaka och sen vidare. Svaret jag fick var: "Ja, men det blir svårt." Ja ja, tänkte jag, jag har i alla fall erbjudit mig. Jag tänker inte göra mer. Om hon vill åka med mig får hon rätta sig efter mig. Annars kan hon åka själv. *suck*


Till något annat. Idag har jag inte gjort ett piss. Tänkte gå ut och fortsätta i trädgården, men då börjar det spöregna. Det blev en lugn söndag inne istället. Imorgon väntar nytt läkarbesök. Känner mest irritation inför det. Har denna veckan gjort som sköterskan sa och ändå har jag haft konstiga värden. Får väl se vad läkaren säger imorgon.

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards