Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Emmelie - 17 augusti 2010 15:32

Titta på fettot   i vecka 37+0 :

    


Igår var det mer väntan än läkarbesök kändes det som. Först var jag tidig till avdelningen, sen var barnmrskan själv så det blev en massa väntande medan hon sprang mellan patienterna. Men besöket gick ganska bra i det stora hela. 97,6 i vikt, 148/79 i blodtryck och 121-160 i hjärtljud (CTG). Fortfarande äggvita i urinen, men så länge blodtrycket håller sig på en bra nivå så var det ingen fara för havandeskapsförgiftning i alla fall. Barnmorskan tog prover och så gick hon igenom lite om smärtlindring och vad jag ska göra om jag börjar blöda, vattnet går eller värkarna sätter igång.


Känner ibland att jag har läst lite för mycket om allting. Jag har liksom inga frågor. Och ibland är jag rädd att jag tar för lätt på saker och ting. Jag har inte ringt ett samtal till förlossningen på 8 månader och undrat över saker. Det känns inte som om det är så vanligt.


Fick ingen ny ultraljudstid när jag var på sjukan. De skulle dock fiska efter en under eftermiddagen. Fick känslan av att när jag väl har gjort den och den i så fall visar på stor tillväxt då går det snabbt. Hem, packa det som behövs och tillbaka nästa morgon. Det är i för sig skönt att det händer något då.... Barnmorskan ringde senare på dagen och meddelade att jag har fått en tid på tisdag nästa vecka, om de inte hinner klämma in mig på måndagen..... Hoppas, hoppas!!!!!

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards