Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Emmelie - 1 augusti 2010 20:18

Nu så. Nu så känner jag mig ganska redo. Idag var jag och köpte mina första barnartiklar i form av blöjor, amningskupor, bindor och tvättlappar. Nu får bebis komma om han/hon vill. Fast ändå inte. Jag har inte ens börjat med ommålningen av pyrets sovrum. Får nog lägga i en växel imorgon. Skötbordet är inte heller ihopmonterat. Vill ju inte göra det förrän jag vet att jag är på gång med rummet. Men denna veckan blir det att sätta fart. Funderar på att hämta barnvagnen i veckan med. Faktiskt sambons idé. Det är konstigt. Varje gång sambon kommer med något förslag när det gäller pyret så blir jag förvånad. Visst vet jag att han längtar lika mycket som jag. Men han pratar så sällan om vad som behövs göras och skaffas. Fast jag måste säga att han har blivit piggare på det på senare tid. Han känner väl att det börjar dra ihop sig.


Dem senaste dagarna har jag mått så himla dåligt. Efter lunch så hinner det inte gå en timme innan jag mår illa. Idag var jag nära att kasta upp. Men en nektarin rådde bot på det. Åkte iväg en sväng och sen blev det lunch igen. Mådde åter dåligt innan jag fick i mig lunchen. Så det blev soffan efter lunch medan sambon kte iväg och spelade golf. Men sen har jag mått bra resten av dagen. Jag har lite värk i ljumskarna och underlivet. Magen kan bli hård några sekunder. Förvärkar???? Vill egentligen inte uttala ordet för då känns det som om det kommer att försvinna. Håller dock tummarna för att det snart är dags. Vill ha mitt lilla pyre.


Ultraljud imorgon och läkarbesök. Lovar att återkomma med vad idioten till läkare har att säga denna gången......  

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards