Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Emmelie - 9 augusti 2010 16:47

Åh, vad jag är trött på dem. Varenda måndag åker jag till sjukan med hopp. Varenda måndag åker jag därifrån förbannad. Idag var det väl egentligen inte så allvarligt. Men jag gillar inte läkarens attityd. Det "roliga" är att jag gillade den här läkaren i början. Han var den bra läkaren. Nu är han så "loj". Vi sänkte basdoserna igen. Har haft alldeles för många känningar i veckan tycker jag. Men vad jag retar mig på är att han alltid riktar in sig hela tiden på saker som jag inte kan göra någonting åt, framför allt inte i efterhand.


Värderna var väl OK. 95,6 i vikt, 148/78 i blodtryck, sf 39 och barnets hjärtljud låg mellan 124-161. Låg i CTG-maskinen idag. Inte en sammandragning på 45 minuter. Tycker det är lite konstigt. Men barnmorskan sa att allt var OK, så jag får väl lita på det.


Hade sett fram emot ultraljud på torsdag. Men den tiden tog gynekologen bort. Det var för tidigt. Så jag hoppas verkligen att de får in mig i nästa vecka. Fast den där tidigare igångsättningen känns inte så verklig längre. Får jag en ultraljudstid nästa vecka så är jag redan i vecka 37+. Och så kanske det dröjer ett par dagar innan man får tid för igångsättning. Då kan man väl lika bra gå fram till vecka 40+0. Ja ja, det är väl bara vänta och se. Blev sjukskriven fram tills dess i alla fall. Skönt, då spar jag min semester....   

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards