Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Emmelie - 19 februari 2010 09:31

Hade en hellustig dag igår. Efter lunch låg jag på 11, vilket inte var konstigt eftersom jag hade ätit lite sött efter lunchen. Men till middagen så låg jag på 2,8. Tänkte att jag tar inget insulin då till maten, utan väntar en timme för att se vad som händer. Låg superbra (5,6) efter en timme och efter ytterligare en timme låg jag fortfarande lika bra (5,3). Åt då ett päron utan insulin till och när jag kom hem sen två timmar senare låg jag på 4,6. Åt två mackor och tog inget insulin till detta heller. Innan sänggående låg jag på 7,0. Jag klarade alltså hela kvällen utan att ta extra måltidsdoser. Det har jag aldrig varit med om. Det är förmodligen den snälla läkaren på måndag så då ska jag kolla med honom om han kan ha någon förklaring till detta mysterium.   


Har börjat känna av de dåliga biverkningarna av att vara gravid. Som acne till expempel. Har fått två STORA finnar på hakan. En vid mungipan och en nästan mitt på. Den mitt på är hemsk. Hård, stor och lysande.    Sen har jag fått någon "knöl" under hakan som gör ont när man trycker på den. Tror att det kan vara pga av finnen, men jag började sen fundera på vart sköldkörtlarna sitter. De ska ju bli svullna med. Hmm. Sen har jag upptäckt att mina hönder och fötter somnar mycket fortare nu. Och de behöver inte vara i någon konstig ställning heller. Det är skitirriterande. Hade skitont i korsryggen igår när jag hade stått upp hela dagen på jobbet. Jag antar att det var en "preview" av vad som komma skall. Har även mer ont nere vid bäckenet nu än tidigare. Ärligt talat, hur kan folk säga att det är underbart att vara gravid???   


Nej, det är klart att jag är glad över att vara gravid. Igår hälsade jag på min svärmor när de var på jobbet. Hann aldrig prata med henne. Men min sambo pratade med henne senare på kvällen. Då hade hon sagt att det lös om mig. Jag har ju läst och hört att gravid har en viss lyster om sig, men jag kan inte tänka mig att det lös om mig på jobbet. Av stress då kanske.... Men det är ju kul att hon ser sånt. Min lilla svärmor, som äntligen ska få bli farmor....


Åker ju till Göteborg idag. Ska bli intressant hur blodsockret går att sköta då.... Återkommer på söndag med resultat....  

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards