Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Emmelie - 18 februari 2010 06:50

Nej, jag har slutat med illamåendetabletterna. Fan vad skönt. Jag mår i för sig lite illa nu på morgonen, men det tror jag nog mer har att göra med att jag inte riktigt åt ordentligt i går kväll. Men jag har nog inte ätit tabletterna sen i lördags.


Annars går det hyfsat. Brösten har börjat ömma igen. Så nu gör det ont bara jag "buffar" lite på dem eller håller något emot dem. Magen är fruktansvärt svullen på eftermiddagarna och kvällarna. Framför allt om jag har stått mycket på jobbet. Och så stramar det nåt så fruktansvärt på sidorna. Fick även lite ont "under" magen igår efter att jag hade stressat i en halvtimme på jobbet. Men jag tänker att så länge jag inte blöder så tänker jag inte oroa mig. Av allt jag har läst på nätet så är det inte förrän man blöder som man ska vara riktigt orolig.


Har legat ganska bra i blodsocker de senaste dagarna faktiskt. Det är jätteskönt. Igår fikade jag till och med. Var uppe och klättrade på 12, men det anser jag är godtagbart eftersom jag hade en ordentlig känning tidigare på dagen.


Idag är det läkarbesök på ögonkliniken som står på dagsschemat. Hade hoppats att slippa gå dit nu när jag har fått tillåtelse att bara gå vartannat år av Länsstyrelsen (pga körkortet). Men nej, tre gånger ska jag hinna gå innan barnet är fött... Hmmm... inte roligt.

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards