Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Nu har det nog lossnat

Av Emmelie - 30 mars 2010 09:57

Det måste det ha gjort. Var ju på läkarbesök i går. Tycker att jag har legat bra i veckan men diagrammen ser ju ut som dem gör. Men läkaren var jättenöjd (egentligen vill jag inte skriva "jätte" eftersom det kan bli bättre). Jag hade ett par dagar som jag hade legat jättebra och jag hade färre höga värden vilket innebär att jag har lyckats parera mina låga värden. Känns jättebra.


De senaste veckorna så har jag blivit påmind om att jag faktiskt har haft diabetes i 19 år. Och ju fler dagar som går desto mer av det begravda som jag vet, kommer fram. Min kompis sa i böljan att det kommer att bli lättare med tiden då jag får in en rutin i ätandet och så, så att jag slipper tänka på det hela tiden. Jag kan väl inte påstå att jag har slutat tänka på det, men av någon anledning har det blivit lättare. Jag behöver inte anstränga mig lika mycket för att blodsockret ska vara bra. Åh, det är en sån lättnad.....   


Tog prover igår. Efter mycekt om och men fick hon ut två rör. Hon skulle ha haft tre. Men efter ett samtal till labb så visade det sig att det räckte med 2. Skönt!! Ska bli spännande och se vad långtidsvärdet ligger på. Blodtrycket var 147/79 och vikten 88,1. Det där med vikten funderade jag på. Har inte gått upp något på flera veckor. Det känns lite lustigt. Fast jag gick ju upp fyra kilo på dem två första månaderna. Och läkaren säger inget så jag ska nog inte klaga.   .


 
 
Alex

Alex

5 april 2010 18:59

Det är lugnt. Jag är väl lite känslig. Som förälder gör man verkligen sitt bästa och vill inte höra nåt som helst negativt. Även om det inte är negativt så kan det uppfattas fel. :) Nu vill jag faktiskt ha lite mer att läsa och gärna fler magbilder! Kram

http://www.missfridell.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards