Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Emmelie - 2 mars 2010 11:04

Gjorde ju ultraljud igår. Wow. Nu är det verkligen en bebis där inne. Ganska otroligt faktiskt. De skulle kolla nackspalten så att vi kunde fullfölja CUB-testet. Men ungen ville ju inte ligga still och åt rätt håll. De var tvungna att ha en bild från sidan och där spalten syntes tydligt, men det var lättare sagt än gjort. Till slut lyckades de i alla fall med en hyfsat bra bild. Efter alla beräkningar så var risken för att barnet hade ett kromosonfel 1/18 380. Det låter som ett bra resultat tycker jag.   


Vi blev framåtflyttade med. Med fyra dagar. Så i dag går jag in i vecka 14. Bara 26 veckor kvar   . Men jag måste döpa om mina inlägg med bilder på magen. De stämmer ju inte helt.  Fick ett datum med.... 6 september. Är väl så där nöjd med det. Det blir en tuff första vecka i september framöver om det blir så. Mamma fyller den 1:a, mammas kille den 4:e, lillebror den 5:e och sambons systerdotter den 7:e.  Oj oj oj..... Får väl hoppas att min unge bli en knubbis så att de sätter igång mig tidigare.


Annars såg det väl ganska bra ut. Blodtrycket på 139/81, och vikten var på 89 om jag inte minns fel. Tog HbA1c. Tänker inte ringa på torsdag för att kolla vad det låg på. Jag väntar nog tills på måndag.


Åh, jag blir så irriterad. Gravid.se fungerar inte och jag har blivit beroende av den sidan. F*n också......

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards