Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Emmelie - 9 mars 2010 09:56

Alltså, som jag skrev igår, jag hade ju inte stora förväntningar igår när jag åkte till sjukan. Men jag måste säga att vädret hjälpte en hel del (och min underbara kompis visdomsord). Var relativ lugn och mådde bra när jag kom dit och satte mig i "väntrummet". En av mina under bara barnmorskor kom när jag satt där och och kom ihåg att jag hade mått så dåligt för ett par veckor sen och att jag var bombsäker på att jag hade höjt mitt HbA1c. Så hon gick in och hämta min pärm. Jag ville nämnligen inte fatta det när hon sade det. Så hon visade mig på svart på vitt.... Mitt värde hade sjunkt till 5,9.    Det är helt ofattbart. Jag kan ännu inte fatta det. Hur är det möjligt. Jag som har så himla lustiga kurvor. Ja, det är väl bara att tacka och ta emot. Jag hoppas nu bara att det inte stannar där utan att jag kan sjunka lite till. Man ska ju ligga under 6 och det har jag ju fixat, men det skulle vara skönt att ha lite mer marginal till 6-strecket.


Men nu ska jag göra som min kompis sa - NJUTA AV GRAVIDITETEN.      


Mina andra värden var Hb 133, blodtrycket 144/74, ferretin 34(?) och vikten 88,0. Vet inte om siffrorna säger så mycket, men barnmorskan sa att det var bra värden så jag får väl lite på henne.  

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards