Alla inlägg den 31 januari 2016

Av Emmelie - 31 januari 2016 17:47

Varför lär jag mig aldrig att sådant här aldrig kan planeras fullt ut?

Nu ligger man här på BB. Ingen bebis än dock. Men det blev precis så som jag var rädd/nervös för. Igår, på jobbet, i mina beige arbetsbyxor, går vattnet. Underbart!!! Nej!!! Efter samtal med förlossningen i Eksjö så åker jag hem och hämtar sambon och passar på att byta kläder. Svärföräldrarna är informerade och farmor kommer för att ta hand om stora sonen.

Än så länge känner jag inget, men i bilen på väg till Eksjö så börjar det mola i livmodern. Men inga värkar. Efter kontroller i Eksjö, där det konstateras bl.a att det är vattnet som har gått, att det ser bra ut och att livmodertappen är helt sluten. Under kvällstimmarna blir det dock ambulans till Jönköping där jag som diabetiker ska föda.

I ambulansen och under kvällen så blir sammandragningarna kraftigare och tätare, men fortfarande ojämna. Jag får medicin för att stanna upp sammandragningarna.

Efter en natt på förlossningen så ligger jag nu på BB. Har inte haft några sammandragningar idag, men vatten har det sipprat. Frågade om jag fick gå ner till kiosken. Och ja, det fick jag om någon körde mig i rullstol. Så det innebär att jag är alltså beordrad sängläge. Dock får jag gå till matsalen och äta =)

Nu hoppas jag (lite) på att det kommer igång i veckan, för gör det det trots medicinen, så kör vi. Annars hoppas jag att de sätter igång mig kommande lördag. Kommer bli fruktansvärt drygt det här annars.

Men nu är resan påbörjad. Det är bara att hålla i sig och följa med.

#gravid #diabetes #ryhov #bb #förlossning #vattenavgång #v35+1

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards