Alla inlägg den 19 januari 2016

Av Emmelie - 19 januari 2016 21:39

En vecka efter ändrade måltidsdoser så kunde jag igår visa upp en betydligt bättre vecka. Det kändes skönt. Trots bra kurvor tyckte läkaren att jag låg för högt mellan 00-06. En höjning gjordes på basdosen.

Ultraljudet kändes rätt så onödigt. Nu är bebis så stor och skelettet så tjockt så det är svårt att se hela hjärtat. Revbenen gör att det bara syns en massa skuggor. Rätt häftigt, men inte så lyckat när man vill undersöka något innanför dessa revben. Läkaren kunde inte garantera något, men jag skulle inte vara orolig. Det är jag inte. I och med att jag kommer att föda i Jönköping så finns alla experter på plats om det skulle vara något. Nu hoppas jag att det dröjer till nästa ultraljud. Börjar bli lite tjatigt =) Tror att nästa blir om ca 3 veckor, och då är det tillväxten som ska kollas.

Blodtrycket låg på 144/82. Tycker fortfarande att det var högt, men läkaren var inte orolig. Ser på tidigare inlägg att jag hade ungefär samma värden i slutet av förra graviditeten också. Jag litar på läkaren och jag mår bra i övrigt så det går nog bra.

Räknar ner varje dag nu. 18 arbetsdagar kvar, 4 veckor. Hade gärna gått hem nu, men jag får kämpa vidare. Magen är ordentligt i vägen nu. Försöker vila så mycket det går, när jag kan. Men det ges inte många tillfällen.

Jag fortsätter bocka av min to-do-lista inför bebis ankomst. Förra veckan tvättades det bebiskläder, lakan och handdukar. En overall tvättades också. Måste dock köpa en bättre mössa. Vädret skiljer sig ju lite mellan augusti och mars så sonens mössa funkar nog inte. Denna vecka står det "montera skötbord" på listan. Dock måste sambon vara hemma då. Sängar ska flyttas och skötbord bäras upp. Nej, det får sambon göra.

Sonen märker nog att det börjar dra ihop sig. Förra veckan sa han på dagis att han inte såg fram emot att bli storebror. Anledningen var (sa han till mig) att lillebror skulle ta hans actiongubbar (nej, vi vet inte könet). Fick förklara att när hans småsyskon är så stor att den vill ha hans gubbar så är sonen för stor för att leka med dem. Han verkade bli lugnad av det. Nu frågar han mycket om tex vagnen och så. Han visar hur han kan göra med vagnen om bebisen gråter (vagga den fram och tillbaka). Jo då, lite ser han nog fram emot det. Vi ser alla fram emot och bli en till i vår lilla familj.

#diabetes #gravid #v34 #nedräkning #attgöralista

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards