Alla inlägg den 24 augusti 2015

Av Emmelie - 24 augusti 2015 17:44

Jag var lite nervös inför dagens ultraljud. Men det gick såååå bra. Fick se en liten människa där inne. H*n rörde sig jättemycket i början. Jag såg båda händerna, benen, näsan, munnen och ögonen. Jag såg hur h*n gapade. Förmodligen var det en gäsp för plötsligt såg det ut som om h*n rullade på sidan och somnade. Försökte skaka liv i h*n igen för att kunna få en bra profilbild igen. Men det gick inte. =)

Men jag känner att jag kan andas ut nu. Jag vet att h*n där inne lever och utvecklas väl. Detta var ett kub-ultraljud. Och svaret blev 10080. Så väldigt liten risk fattade jag det som. Får man en siffra under 200 är tydligen risken för kromosonförändring stor. Så det kändes bra. Hade sämre utgångsläge denna gång tycker jag, eftersom graviditeten bekräftades senare.

Annars så gick läkarbesöket bra. De ville få ner mina nattvärden utan att orsaka fler känningar än vad jag redan har på morgonen. De visste inte riktigt hur de skulle lösa det. Då kom jag med en ide som de köpte, så nu hoppas jag att det visar resultat nästa vecka.

Blodtrycket låg på 137/75. Helt ok tycker jag. Det går neråt i alla fall. =)

#diabetes #graviditet #kub

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards