Alla inlägg den 12 augusti 2015

Av Emmelie - 12 augusti 2015 21:39

Träffade min närmaste chef idag för första gången efter semestern. Vi började diskutera schema eftersom min sambo har börjat jobba 4-skift. Hon informerade mig om att det kommande schemaändringarna var framflyttade till januari istället för september. Och så tittar hon på mig och säger: "Fast du kanske inte jobbar då?" Mitt svar: "Nej det hör jag kanske inte". Hon hade listat ut det. När jag bytte tid min första måndag så slog tanken henne. När jag bytte måndagen efter så blev hon ganska säker. Kände att jag inte kunde neka till det då. Jag kände på mig att hon skulle fatta ganska fort. Men det är skönt. Nu vet jag att hon kommer att hjälpa mig att byta tider om det behövs. Så lite lättnad var det.

En läkare från kvinnokliniken ringde idag (tror hon är förlossningsläkare). Ska börja med penicillin imorgon pga av bakterier i urinen. Inte kul men det är bara att göra som dem säger. Hon hade fått svar på långtidsvärdet också; 68. Helt ok, det går ju i rätt riktning i alla fall.

Haft min nya blodsockermätare nu i två dagar och jag måste säga att jag gillar den. Helt sjukt vad tester jag tar nu. Innan tog jag ca 6-7 st per dag, dem här dagarna har jag tagit typ 8-10 st. Hoppas att jag fortsätter med det och att det hjälper. Sen dem höjde insulindosorna i måndags har jag legat oförskämt bra, nästan alltid för lågt. Har skippat insulinet ett par gånger för att slippa känningar. Känner att jag kan göra så nu eftersom jag kan se på blodsockermätaren exakt hur sockret har betett sig efter dem besluten. Ska bli spännande och se vad dietisten säger på måndag. Förra graviditeten var jag så noga med att äta var tredje timme. Har slarvat ett par dagar med uppehållen mellan måltiderna, men det verkar inte påverka värderna.

Idag - 10+0 vecka 11 är inledd =)

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards