Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Emmelie - 7 augusti 2015 10:53

Hoppsan! Var visst ett tag sen jag skrev. Men ärligt talat så händer det inte så mycket just nu. Mår illa från och till. Tog Prostafen förra veckan men det räckte med tre tabletter sen var illamåendet borta. Slutade i för sig att dricka kaffe i samma veva. Tror att det ligger lite i det. Har inte mått dåligt sen dess i alla fall. Känner faktiskt inget sug efter kaffe längre. Däremot typ islatte eller latte. Men det är ju inte så mycket kaffe i det.

Hoppade över läkarbesöket i måndags pga att jag var på semester. Det var helt ok för läkaren. Känns skönt att det är jag som bestämmer. Det betyder nog att om jag inte kan få ledigt på jobbet eller byta tid så får jag helt enkelt hoppa över den veckans läkarbesök. Har bytt tid de två kommande måndagarna. Ska bli kul och se om chefen nämner något på måndag när jag börjar jobba igen.

Är i vecka 10 (9+2 idag) nu. Det går sakta men säkert framåt. Känner inte av själva magen så mycket än. Men det kommer. Sonen är fullt på det klara med att bebisen ligger i mammas mage. Han har dock inte roligt grepp på hur stor den är. Försöker visa, men det är inte lätt.

Blodsockret är väl så där. Känner att jag har svårt för att ligga jämnt. Har dock en känsla av att jag har sänkt långtidsvärdet. Ska bli ett intressant besök på måndag.

#diabetes #gravid #illamående #v10

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards