Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Emmelie - 20 juli 2015 15:41

Ja, bara att det blev ett till läkarbesök innebär att det inte blev något missfall under veckan som gick. Så skönt. Var lite nervös i lördags då jag kände att det var något som rann (för att vara lite för intim). Men det visade sig bara var flytningar. Har förstått av lite googling att om ett missfall sker så gör det ont. Och det har jag ju inte haft så börjar känna mig ganska positiv.

HbA1c:t låg på 73. Godkänt, men inte ok. Ska ju helst ner på 49-50. Men jag kommer nog dit. Gjorde lite ändringar på basdosen under natten. Så nu är det nog bäst att börja ta lite nattvärden. Inte det roligast att gå upp kl halv tre på natten, men det får gå. Blodtrycket var lite högt 157/65. Får hålla koll på det. Järn skulle jag inte behöva äta förrän i vecka 20, som det såg ut nu. Däremot skulle jag börja med Kalipos då jag inte får dricka mer än 2 dl mjölk totalt på vela dagen. Vikten förra veckan var 89, och jag hoppas att jag går upp lika lite som förra gången.

Nu är det bara att kämpa vidare mot nästa läkarbesök. Då blir det även ultraljud. Tycker mig känna att livmodern har växt. I vanliga fall känner man ju inte av den. Men nu känner jag att jag har som en liten lätt boll där nere. Som om man är lite lätt kissnödig hela tiden. Mm, det ska bli spännande nästa vecka.

#gravid #diabetiker #kalipos #hba1c

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards