Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Emmelie - 14 juli 2015 09:22

igår var det dags för första läkarbesöket. Det gick väl inte roligt som jag hade trott.

Först fick jag träffa barnmorska. Det gick bra. Vikt och blodtryck. Genomgång av förra graviditeten och förlossningen. Lite information om kommande tester och så. Sen blev det provtagning. Fyra rör fylldes. Sen blev det en lång väntan. Och plötsligt visade det sig att de hade glömt mig. Så fick komma sist in till doktorn. Där satt förlossningsläkare, dietist, diabetesläkare och diabetessjuksköterska. Gick igenom mina doser och mediciner. Fick återigen redovisa min förra graviditet och förlossning. Efter detta så ska jag göra ett vul (vaginalt ultraljud) för att fastställa att jag verkligen är gravid. Detta för att inte dra igång denna ganska omständiga behandling utan att verkligen vara säkra på att det finns något där inne. Spännande tänkte jag. Visste ju att jag var rätt lång gången så att det skulle synas en liten ärta där inne. Döm om min förvåning när jag inte ser något på skärmen. Och det gör inte förlossningsläkaren heller. Hon hittar hinnsäcken, men ser inget i den. Så vad betyder då detta? Det fanns två alternativ. Antingen är det för tidigt att se något, vilket innebär att jag inte alls är så långt gången som jag trodde. Eller så är det inget där, tidigt missfall. Så chansen finns fortfarande. Men när jag sa att jag visste när jag hade ägglossning så kändes det lite som att modet föll hos läkaren. Så nytt vul om två veckor.

Försöker tänka positivt. Samma sak hände förra gången. Inget syntes på första vul, men två veckor senare så var fostret där. Kan bara hoppas att det är så denna gång. Men det blir två lååååånga veckor. Och dum som är så googlar man, "missfall utan blödning", "när försvinner gravidtecknen efter missfall". Idiotiskt!!!

Så nu väntar nytt läkarbesök nästa vecka. Och sen får vi se.....

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards