Alla inlägg den 9 juli 2015

Av Emmelie - 9 juli 2015 21:06

Jaha, då var det dags att öppna upp denna blogg igen. Japp, det är dags för nummer 2.

Jag plussade för 1,5 vecka sen. Och även om familjen och de närmaste vännerna vet om det så känns det inte riktigt verkligt än. Kan liksom inte riktigt greppa det.

Att "jobb" började egentligen för nästan 2 år sen. Då började jag jobba aktivt med att sänka mitt långtidsvärde. Det tog 1 år. Sen har det tagit 8 månader innan det ville ta sig. Men sen så....
Tyvärr så hann blodsockret balla ur lagom till plusset. Så första besöket hos Diabetesmödravården ska bli spännande.

Var väldigt nervös när jag skulle berätta för sambon. Det har känts lite som om jag har kämpat och hoppats varje månad själv. Men han blev glad och spännaningen släppte.

Nu börjar ett intensivt arbete med blodsockervärden och liknande. Jag har gjort det förut och kommer förhoppningsvis fixa det en gång till.

Så till graviditeten. Än så länge inget illamående som jag hade förra gången. Däremot en fruktansvärd smärta i brösten. Så vore det inte för det så hade jag aldrig trott på gravtestet. Men det är jag!!

Denna gång har jag kunnat räkna ut beräknad födelsedatum själv. Och jag känner att det kommet att bli 9 långa månader. Har inte behövt berätta på jobbet än. Kommer att gå på semester om en vecka. Och kan jag hålla tyst i två veckor efter semestern då hinner jag gå 12 veckor. Hoppas hoppas!!

Så följ mig gärna på min nya resa mot ett nytt litet under.

#graviditet #diabetes #9månader

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards