Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

Resultatet

Av Emmelie - 6 oktober 2015 09:54

Ja, hur gick det igår då?

Jo då, över förväntan. Ultraljudet såg bra ut. Allt såg normalt ut och bebisen hade växt precis som den skulle. Det var en sådan lättnad. Fick veta att jag hade moderkakan i framkant och det förklarar de frånvarande rörelserna. Men vi såg klart och tydligt att det rörde sig där inne. Men det är sjukt mycket dem kollar. Hjärtat, magsäcken, njurarna, ryggraden och kotorna, benen, armarna, huvudet, ögonen, näsbenet, munnen.... Har säkert glömt något. Vi ville inte veta könet men frågade om hon kunde se det. Och det var inget som hon såg bara så där. Jag tror henne. Fick kämpa lite för att få en bra bild på hjärtat. Bebisen låg nämligen med ryggen mot oss och näsan ner i britsen. Men efter lite shakeande från mig så gick det.

Efter ultraljudet så var det läkarbesök. Fick ta blodtryck (138/74), vikt (90,0 varav graviditeten väger 500 g) och så blodprov. Sen var det dags för läkaren. Till min stora förvåning var han ganska nöjd. Jag låg jämt över dagarna. Det var lite för högt på morgonen så där höjde vi basdosen. Sen kom vi överens om lite andra ändringar som ska förhindra jämna, men höga, värden och förhindra känningar under arbetspass. Annars verkar han riktigt nöjd. Det var skönt.

Hoppas att jag kan fixa det denna vecka. Dock har första dygnet gått så där. Låg bra igår, fick känning på jobbet, en jätterekyl efter det. Fick ner det till kvällen och sänggående och har sedan haft känning hela natten. Vaknade kvart i fyra och drog i mig fyra druvsockerbitar. Somnade om och vaknade med fortsatt känning på morgonen. Det jobbiga med känning är att det tar all ens energi. Man blir helt orkeslös.

Drömde riktigt konstigt inatt också. En riktig röra där jag åkte till sjukhuset och gjorde om allt jag gjorde igår förutom att det var tisdag. Och när jag skulle visa kurvorna för läkaren så insåg vi att dem hade han ju redan sett. Sen höll jag på att krocka med bilen för det hade kommit massor av snö medan jag var på sjukhuset. Sambon kom och fick hjälpa mig hem med bilen. Och så var det en massa mer som hände. Helt sjukt. Får skylla på blodsockret.

#diabetes #graviditet #läkarbesök #ultraljud #drömmar #känningar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards