Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Emmelie - 13 oktober 2015 12:17

Känslan efter gårdagens läkarbesök var....uppgivenhet. Fick återigen känslan av att vad jag är gör så är det aldrig tillräckligt. Tyckte att mina kurvor såg bra ut i början av veckan, med en försämring till helgen. Men nej, läkaren var inte nöjd. Han höjde basdoserna över hela dygnet. Snacka om att pressa till det yttersta. Jag vet, det är hans jobb. Men att jobba som patient med detta i nio månader och redan efter halva tiden känna sig oduglig, det tar på både självförtroendet och lusten att kämpa.

Berättade om fallet i fredags. Men det verkade som om det inte skulle vara någon fara för bebisen. Ingen undersökning blev det i alla fall. Nästa vecka ska dem börja lyssna efter hjärtslag. Det ska bli kul.

HbA1c låg på 56, det är en bit kvar, ska ner under 50. Blodtrycket var 138/77, stabilt.

Känner mig fortfarande inte gravid. När folk frågar mig om det, känns det som om jag pratar om någon annan. Jag hoppas jag får känna fosterrörelser snart så det kan bli lite verklighet över det hela.

#gravid #diabetes #hba1c #blodtryck

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards