Alla inlägg den 19 oktober 2015

Av Emmelie - 19 oktober 2015 21:01

Efter en sen kväll och en tidig morgon så för jag återigen till läkaren. Fick sitta och vänta ett tag då jag inte kom lika tidigt som jag brukar. Höll på att somna i väntrummet. =)

Inne hos barnmorskan blev det vägning, mätning av blodtrycket och så lyssnade vi på barnets hjärtljud. Vågen visade 90,4 kg, blodtrycket låg på 147/77 och hjärtslagen låg på 148 spm. Så en liten viktuppgång och blodtrycket låg jämnt. Det var skönt att få höra hjärtljuden. Har i veckan som gått fortfarande inte känt mig direkt gravid. Men igår började jag känna lite sparkar, ner mot blygdbenet. Känns framförallt när jag sitter ner. Så den känslan tillsammans med ljudet av hjärtljuden har återigen gjort det hela verkligt. Plus att jag inte längre kan hålla in och dölja magen. Nu är den där. Det är bara att acceptera. Hihi =)

Hos läkaren gick det bra. Det var en annan läkare denna gång. Det jobbiga med det är att han inte har jättekul på vad som gjordes veckan innan och hur den andra läkaren har tänkt. Men vi gjorde inga direkta ändringar då jag faktiskt har legat riktigt bra denna vecka. Lite för många känningar och någon hög natt. Men ser man på det stora hela då har det gått riktigt bra. Så nu hoppas vi på ett till riktigt bra vecka.

#diabetes #graviditet #läkarbesök #fosterljud #fosterrörelser

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards