Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Ultraljud idag

Av Emmelie - 9 april 2010 15:31

Japp, har varit på ultraljud. Det var lite läskigt. Fick en läskig läkare. Tystlåten och ja, underlig. Men men... vi fick se lilla pyret. F*n vad häftigt det är. Fick se ansiktet i närbild och man såg ögon, näsa och mun. Han tittade på hjärtat och det var lite läskigt. Han tittade ganska länge och i olika vinklar utan att säga vad det var han tittade efter. Så ett tag trodde man att det var något fel. Men det var det inte. Han förklarade sen att han hade letat efter de stor blodkärlen som går till hjärtat. Men pga av allt mitt underhudsfett (ja, jag vet att jag är fet) så var det svårt att få en bra bild. Så jag ska tillbaka i (grav)vecka 24 igen och kolla. Kul med ett ultraljud till   

Annars så hände det inte mycket mer. Fick veta att jag hade moderkakan(?) i bakvägg. Och jag antar att det kan förklara varför jag tycker att jag inte har fått någon mage och att jag än så länge inte har känt något konkret av sparkarna. Fast jag fick för mig att kände något sen när jag kom hem. Lite på sida och lite längre mot ryggen. Men om jag har moderkakan i bakvägg så kanske det är där jag ska känna dem....


Men trots att jag har sett bebisen flera gånger nu så har jag ändå svårt att förstå att jag är med barn. Det känns i verkligt än. När folk säger "Grattis, du är gravid" så känns det som om att "Ja, tack, eller.... Ja". Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera. Det känns ungefär som om man går och längtar efter en resa man ska göra, men när den är gjord så är det tillbaka till vardagen som gäller igen. Nej, bli inte orolig nu, jag vet att inget kommer att bli som förut. Men låt mig återkomma när jag har känt av sparkar ordentligt. Då kommer jag nog inte ha samma inställning..... 

 
 
Bea

Bea

11 april 2010 09:01

Precis vad jag skulle säga, men du sa det först.
Och ja, när du väl känner "riktiga" sparkar så VET du att det var det du kände...du bara VET.
Puss "bästaste bästaste" du.

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards