Alla inlägg den 26 april 2010

Av Emmelie - 26 april 2010 10:14

Varför händer ingenting?? Veckorna går så himla sakta. I morgon går jag in i vecka 22. Trodde aldrig att jag skulle komma över 20-strecket. Men nu är jag här. Tycker som sagt att det inte händer så mycket. Magen växer saktare än knopparna på busken utanför. Inga värre symtomer. Inga alls faktiskt. Känner sparkar nu i för sig, nästan varje dag. Det är ju gott.


Ska till läkaren idag. Har legat bra i veckan, men helgen har varit desto värre. Så nej, nu måste jag skärpa mig. Inget mer godis, även om jag "bara" äter på fredagar.


Om tre veckor är det dags för ultraljud igen. Jag hoppas att jag får med mig en bild hem denna gången. Måste ta mig mod och säga till.


Träffade min svägerska i lördags. Då sa hon att de hade skjutit tillbaka henne ännu mer. Beräknat födelsedatum var det samma, men om jag fattade det rätt så skulle hon helt plötsligt vara 1 dag efter mig nu. Det tror jag inte ett skit på. Jag tror hon har missuppfattat hela grejen. Hon hade sagt till min sambo att hon var i femte månaden nu, men jag är i sjätte så det stämmer ju inte alls. Eller på sätt och vis. Hon kanske räknar kalendarmånader, men jag räknar graviditetsmånader (lunarmånader). Äh, jag vet inte hur hon tänker..... Jag vet vart jag är i alla fall....   

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards