Alla inlägg den 25 november 2015

Av Emmelie - 25 november 2015 23:41

Ännu ett delmål är nått. Max 100 dagar kvar innan bebis kommer. Skönt och veta att jag inte får gå över.

Det gick bra att jobba i måndags trots två lediga dagar. Stod de 2,5 första timmarna. Gick på rast och när jag skulle resa mig från stolen smärtade det till ordentligt i nedre delen av magen, vid blygdbenet. Men sen gick resten av kvällen bra.

Har nu varit ledig i två dagar igen. Igår tog jag det ganska lugnt. Kände inget mer än att det smärtade ner i underlivet. Idag har jag varit lite mer aktiv men inte stressat runt. Ligger nu i sängen och känner en dov smärta i höfterna. Ska bli spännande och jobba imorgon. Ska dessutom cykla hem från jobbet. Fast dem säger att cykla är mer skonsamt än att gå.

Kollade igenom förra veckans kurvor igår. Beslutade mig för att höja basdosen på natten och på dagen. Ligger högt nattetid och på dagarna har jag svårt att få ner sockret till under 7. Idag har det gått lite upp och ner. Vaknade med känning, fick upp blodsockret, fick känning efter lunch, fick upp det igen och låg bra inför kvällsmaten. Nu innan läggdags ligger jag på 5,1. Kanonvärde, men kan innebära känning i natt. Kanske bäst att lägga fram druvsockret.

#diabetes #graviditet #känningar #smärta #bäckenet #lekadoktor

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards