Alla inlägg den 2 november 2015

Av Emmelie - 2 november 2015 22:39

Då kan man lägga ytterligare ett läkarbesök bakom sig. Det gick bra denna vecka med. Läkaren var inte så bekymrad över mina känningar som jag har haft. Då jag inte får några rekyler att tala om så är de nog inte så farliga. Det är bara så jobbiga då de tar sån energi att motarbeta. Men det blev en ökning av basdoserna nattetid och så fortsatt sänkning av basdos när jag jobbar. Så det ska nog gå bra det här.

Fick lämna blodprov så nästa vecka får jag svar på hur den senaste 4-6 veckorna egentligen har varit. Jag hoppas på en sänkning av långtidsvärdet. Ska ju ner under 50 mmol/mol, sist låg jag på 53 mmol/mol. Blodtrycket låg stabilt på 130/67 och bebisens hjärtljuden cirkulerade runt 140 spm. Fick lämna urin för att kolla äggvita i urinen också. Åt medicin för det innan, så jag hoppas det är bra nu när jag inte äter den.

Bebis är riktigt alert nu. Och det är ordentliga sparkar som den delar ut. Det är så skönt att känna. Det enda jag saknar nu är den där fina babykulan. Men den kommer jag aldrig få. Pga av magens form innan. Och det hatar jag. Men bara att acceptera.

Just nu ser en sjukskrivning väldigt osannolik ut. Men jag ska inte ropa hej än. Mycket kan hända. De ser ju tydliga skillnader på blodsockret när jag är ledig och när jag jobbar. Men siktet ligger på att få jobba fram till nyår i alla fall.

#diabetes #graviditet #läkarbesök #fosterljud #fosterrörelser #blodtryck #hba1c #sjukskrivning

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards