Alla inlägg den 19 november 2015

Av Emmelie - 19 november 2015 21:29

Efter ett par lediga dagar som kändes riktigt behövligt, har jag haft två tuffa dagar. Igår var jag tillbaka på jobbet. Fick känning efter bara någon halvtimme. Strax innan rasten så fick jag ett sjukt illamående. Var tvungen att gå undan och sätta mig på golvet. Mådde bättre efter lite kvarg i magen, men kände min inte riktigt kry på hela dagen.

Även idag har det varit tufft. Ingen känning idag, utan jag har haft riktigt bra värden tills nu ikväll. Men jag har haft en smärta på vänster sida av blygdbenet. Det har smärtat till varje gång jag rest mig från sittande läge. Får kanske kolla upp det om det fortsätter.

Pratade med närmaste chefen ang graviditetspenning. Lät inte helt omöjligt att få ett intyg från chefen, men ska nog fundera på det lite. Känns lite löjligt att söka om inte min kollega, som är lika långt gången som jag är, gör det. Har börjat fundera på när jag ska gå hem om jag inte blir sjukskriven eller får graviditetspenning. Vill gärna gå hem innan jag gått lika långt som med första sonen, han föddes i v 38+1.

Bebis har börjat bli riktigt livlig i magen. Om inte annat starkare. Känner nästan någonting hela tiden. Igår såg till och med sambon när bebis sparkade. Lite häftigt! Men även om jag känner sparkarna väldigt väl så är det svårt att känna dem utifrån. Snart mindre än 100 dagar kvar =)

Min höggravida kompis som följde med till läkaren i måndags (som för övrigt är på samma avdelning som förlossningen) fick sedan på tisdagen sin lille pojk. Eller lille och lille, han vägde 4,2 kg! Men han är så otroligt lik sina syskon. Längtar efter att få träffa honom. Och att få min egna lilla bebis.

#diabetes #graviditet #tufft #magsmärtor #ledighet #graviditetspenning

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards