Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Kan man någonsin göra rätt??

Av Emmelie - 26 januari 2010 09:53

Ibland känns det som om vad man än gör så är det fel. Kom till läkarbesöket igår med ganska bra värden tycker jag. De hoppade lite, men vilken diabetiker som helst vet ju att är skitsvårt att ha ett jämnt BS när kroppen gör som den vill. Vad läkaren inte tyckte va bra denna gången var att jag hade för många låga värden. Och visst jag kan förstå honom, de låga värderna ger ordentliga rekyler och det är dem som är farliga. Inte de låga värderna i sig.


Men jag slipper sensorn just nu ialla fall. Jag sa flera gånger att jag inte gillar den och att jag tycker att den är missvisande. Det roliga var att sköterskan hade ytterligare en förklaring till varför den och BS-mätaren gav olika resultat. Denna gången var det att sensorn tar ett genomsnittsvärde var 5 minut. Jaha, OK. Men jag kan fortfarande inte förstå hur han kunde missa en känning på 1,3 mmol/l i lördags. Och nej, det kunde inte hon heller förstå. Så, ingen sensor just nu men det kunde hända att jag får ha den igen senare under graviditeten. Får väl ta den smällen då...


Ändrade lite på doserna för att få ordning på BS. Drog ner basdosen till 1,8 E/tim och på morgonen får jag bara ta 2-3 E oavsett vad jag äter och ligger på i blodsocker. Testade det idag så det ska bli spännande och se.


Värderna var annars OK. Blodtryck på 128/85 och en vikt på 86,5. Hade gått ner anser jag, men barnmorskan sa att det kunde bero på kläderna. Men med risk för att låta äklig så har jag typ samma kläder varje vecka. Och då menar jag jeans, linne och en tröja över. Även skorna sitter på vid varje vägning. Så jag måste ha gått ner. Inte mycket visserligen. Men jag förstår de som rasar i vikt bara av att äta rätt och motionera. Skulle jag röra på mig mer så kanske jag skulle gå ner ännu mer.....   


Fick också en förklaring i hur jag ska änvända illamåendetabletterna. En varje morgon och kväll oavsett om jag mår illa Jaha, men varför sa du inte det på en gång för. Tog en i går kväll och en i morse och jag mår toppen. Så det fungerar tydligen. Igår mådde jag illa hela dagen så jag trodde jag skulle spy flera gånger. Inte roligt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards