Direktlänk till inlägg 18 januari 2010

Måndag och ett besök på MVC

Av Emmelie - 18 januari 2010 22:25

Åh, idag var det riktigt roligt att åka till MVC. Hade sambon med mig och bara det gör det lite mer uthärdigt. Träffade en annan läkare idag och han var mycket trevligare. Pratade mer med mig och lyssnade på vad JAG hade och säga. Sen är ju sambon duktig på att göra sig hörd. Åh, jag är så tacksam för att han var med. Bara att slippa sitta där själv är så himla skönt. Medan vi satt och väntade på gynekologen så satt vi och kollade på tv i en soffa och det var så skönt att kunna krypa intill honom och känna hans stöd.


Värderna var sådana: vikt 87,1 (ingen uppgång) och blodtrycker 144/85. Det sista kändes väl lite högt, men om de inte säger något så antar jag att det inte var farligt. 


Fick sätta en sensor som kollar BS med jömna mellanrum. Det har väl gott bra så jag ska völ inta klaga än.


Så gjorde ett nytt ultraljud för att se om det gick att se om det fanns en lite krabat där inne eller inte. Och det gjorde det. En liten en på 1,2 cm. Det är inte stort det. Datorn (vilken häftig maskin egentligen) räknade ut att jag var i vecka 6+2.  Jag hoppades på det men trodde nog att jag bara skulle bara i vecka 4. Härligt!!! Det bästa är att det bara är 6 vekor kvar tills de tre första månaderna är förbi. Det sämsta är att barnet kommer i början av september istället för i slutet. Vi har redan 3 födelsedagar i början. Men men... det är sånt som händer. Huvudsaken är att det är friskt och än så länge var det jättebra.


Gud så härligt det var att få hela saken bekräftad. Det har på något sätt inte känts verkligt än. Men nu när man har sätt knytet så kan man liksom inte förneka det längre. Aaaahhh... nu ska jag fösöka att njuta så mycket jag kan. Men först måste jag köpa tabletter mor illamåendet...

 
 
Bea

Bea

19 januari 2010 12:29

Åhhh så härligt....satt just och tänkte på att nu känns det nog mer verkligt för henne, när jag precis läste att du tyckte det kändes mer verkligt när du fått se det lilla livet därinne. Fy FAN vad roligt rent ut sagt!!!!
Blir lite tårögd, så glad är jag för er skull.
PUSS OCH JÄTTEKRAMEN.

http://beatricer.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

19 januari 2010 12:30

Pssst...framöver , så måste du lägga upp magbilder, så jag får se den växande magen....LOVA!!!!

http://beatricer.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards