Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på eftermiddagen sen. =)

Hade inga direkt känningar av någon förlossning igår. Men på kvällen.... Ja jävlar i min låda. Hade så ont i bäckenet. Inga sammandragningar eller värkar men jag misstänker att bebisen boade ner sig ordentligt. Höll på i säkert 3-4 timmar. Trodde inte jag skulle få sova, men runt halv ett somnade jag äntligen.

Och idag när jag vaknade känner jag ingenting. Känns som innan. Mycket märkligt. Tar mig en lugn dag i alla fall. Lunchen är intagen. Svärföräldrarna har varit på visit det var jättetrevligt. Är lite nervös när de kommer hit. Tre av tre barnbarn har fötts och hamnat direkt på neo. Ett av barnen klarade sig inte. Att sitta och säga att detta barnbarn också kommer att hamna på neo (är 99% säker på det) är läskigt. Vet hur jobbigt det är för dem. Men jag försöker lugna dem med att denna bebis kommer att vara normalstor och att det kommer att gå bra. Jag räknar med att få ligga kvar ett tag, men inte mer än en vecka (håller tummarna för det i alla fall).

Nä, nu ska jag vila lite. Man blir inte pigg av att bara ligga i sängen... Kolla lite på Greys anatomy, perfekt serie när man själv ligger på sjukhus.

2 dagar kvar, kämpa!!!!!

#gravid #diabetes #besök #utvilad #barnbarn #neo

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards