Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Emmelie - 2 februari 2016 20:30

Och ingen bebis. Men idag fick jag ordentligt ont i magen. Illa mådde jag med. Det gjorde att jag inte kunde äta någon middag. En banan och lite juice fick jag i mig. Gjorde ju inte susen för blodsockret, men vad ska jag göra. Har ätit desto större mellanmål nu på kvällen. Ändrade mina basdoser lite också. Tyckte att det var ett bra val. Får se hur det slutar. Förhoppningsvis får jag sockerdropp sen när förlossningen sätter igång.

Fick träffa en doktor idag. Tjoho! Hade uttryckt min osäkerhet för hur planen såg ut för en barnmorska. Jag sa att jag kände att jag bara hade aningar om hur det skulle te sig. Han kunde ge mig raka svar. Om det inte kommer igång under veckan så blir det garanterat igångsättning på lördag. Så skönt. Nu vet jag att jag bara behöver ligga här till på lördag. Och jag, mitt planeringsfreak, kan andas ut. Sambon är informerad och därmed även mina svärföräldrar.

Så jag fortsätter att ta en dag i taget och lyssna på kroppen. Nu har jag fått tillåtelse att lämna avdelningen i alla fall. Så imorgon blir det en promenad ner till kiosken. Kanske passar på att sno lite frisk luft när jag ändå är där =)

#diabetes #gravid #igångsättning #känningar #planering

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards