Alla inlägg den 22 december 2015

Av Emmelie - 22 december 2015 09:59

Igår var näst sista besöket för i år. Och det gick ok. Barnmorskan hade lite svårt att kola fosterljuden då bebis bestämde sig för att vara roligt aktiv just igår. Hittade hjärtat vid något tillfälle och då var slagen uppe i 160 spm! Fick ner det till 144-150 en gång men sen gick det upp igen. Men som sagt, det hördes (och kändes) att det var liv där inne. Blodtrycket låg på 138/76 och så fick jag en ny tid för ultraljud.

Kurvorna är fortfarande väldigt jämna men lite för höga. Ökade basdosen under dagen. Och sen var det inte mycket mer. Känns som om läkaren är väldigt nöjd ändå med mina värden. Och första dygnet nu efter läkarbesöket har gått roligt bra. Även natten trots ett lägre värde vid sänggående än normalt.

Känner att det börjar dra ihop sig nu. Är i vecka 30 och har mindre än 10 veckor kvar. Blir det som jag har tänkt så jobbar jag bara ca 6 veckor till. Känns jättekonstigt. Det är så mycket annat som händer de här 6 veckorna också. Nyår, nytt schema på jobbet, nytt jobb för sambon. De två första månaderna 2016 kommer att bli intensiva. Samtidigt kommer jag säkert behöva vila mer och mer. Ja, kommer med spänning att inta år 2016.

Nu ska jag föröka städa. Det är tungt med magen men det måste gå. Fick en väldig smärta i bäckenbotten igår på jobbet. Jag hoppas att jag slipper det idag.

#läkarbesök #diabetes #gravid #snartbf #v30

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards