Alla inlägg den 14 december 2015

Av Emmelie - 14 december 2015 21:51

Då så, här kommer det.... Det gick....bra!! Åkte från sjukhuset med ett lätt hjärta.

In till barnmorskan först. Blodtrycket låg på 131/76. Bra värde då jag nästan hade somnat i väntrummet innan. Vikten låg på 90,7 kg. Jag ligger där och pendlar mellan 89 och 90. Häftigt och skönt på samma gång. Har ju målet att inte gå över 100 kg. Och just nu ser det ju lugnt ut.

Sen blev det ultraljud. Och oj vad bebis har växt bara på 4 veckor. H*n låg väl inte riktigt som vi ville men läkaren nöjde sig med det hon såg. Efter att ha tittat och mätt så fördes alla värden in i datorn. Bebis växer som den ska. Den följer kurvan. H*n ligger fortfarande precis under "normalstrecket". Väger ca 100 g mindre än h*n borde. Men det är skönt så de mest kritiska månaderna för tillväxten börjar nu. Skönt med lite marginal. Bebis vägde ca 1,2 kg. Jag har gått upp max 2 kg och av dem är bebis 1,2 kg!! Kan inte annat än att känns mig nöjd med det.

Sen blev det läkarbesök. Kurvorna såg faktiskt bättre ut än vad jag trodde att de skulle göra. Läkaren var nöjd. Jag har oförskämt jämna kurvor. Sen skulle man ju kunna önska att de låg något snäpp lägre, men det känns som om man ska vara nöjd med det lilla. Inga direkta ändringar till nästa vecka.

Tog upp stressen på jobbet med barnmorskorna. Så länge eventuell smärta försvinner så fort jag vilar så ska det inte vara någon fara. Det var vad jag tolkade av deras svar i alla fall. Så det är bara att jobba på och försöka vila så mycket som möjligt hemma sen. Ta en dag i taget.

#läkarbesök #diabetes #gravid #vikt #blodtryck

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards