Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Aj då

Av Emmelie - 13 december 2015 23:42

Veckan har gått så där. Blodsockret har inte varit lägre vilket jag hade hoppats på. Så känns det i alla fall. Kurvorna kanske visar annat imorgon. Haft lite känningar, bl.a i morse. Hade ju höjt mitt HbA1c förra veckan, från 50 till 52 (perfekt värde är mellan 42-47 mmol/mol). Vet att det blev likadant förra graviditeten. Det är bara att se vad läkaren säger imorgon.

Ska höra ultraljud imorgon med. De ska kolla tillväxten och så göra ett nytt försök att se hjärtat ordentligt. Får hoppas att bebis ligger som vi vill den här gången. Vikten kommer nog att tas också. Det ska bli spännande. Har haft svårt att äta denna vecka, dels pga av illamående och dela pga av att bebis ligger i vägen.

Det blir tyngre och tyngre att jobba. I fredags var det en hel del stress på jobbet och det stack till i magen ner mot underlivet flera gånger under dagen. Det gick ganska fort över men man fick ju sig en tankeställare. Idag fick jag även kraftig "mensvärk". Antar att det är livmodern som jobbar.

Är i vecka 29 nu (28+1) och den tredje trimetern är inledd. Nu är det bara upploppet kvar. På fredag är det 10(!) veckor kvar. Helt sjukt. Är väldigt trött, men jag kommer kämpa på fram till julveckan. Sen är det sambon som får serva mig. =)

#gravid #diabetes #hba1c #vikt #ultraljud #v29

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards