Alla inlägg den 1 december 2015

Av Emmelie - 1 december 2015 11:45

Igår var det dags för läkarbesök igen efter en veckas uppehåll. Det gick väl ok. Fortfarande ingen sjukskrivning. Trodde inte jag ville det heller. Men blev riktigt ledsen när jag åkte därifrån. Vill det nog mer än jag förstår själv. Men det är bara att jobba på. Läkaren gjorde inga ändringen. Samtidigt tyckte han nog att ändringen jag gjorde själv veckan innan var helt ok. Han frågade återigen om jag kunde dra ner på kolhydraterna. Ärligt talat, drar jag ner på mer mat så kommer jag inte att äta någonting. Känns som om jag äter väldigt lite redan nu. Har typ bara gått upp 1 kilo än då länge. Och då är ju det bara graviditeten, om ens det....

Hos barnmorskan gick det också bra. Berättade att jag hade ont i rygg och höft/bäckenet. Får till svar: "ja, det är vanligt när man blir större, men du får ju äta alvedon när du är gravid". Eh, ja det vet jag. Men jag tänker fan inte gå och knapra alvedon i tre månader. Så nej, ingen sympati där heller. Blodtrycket låg på 147/73, fosterljuden på ca 148 spm och sf-måttet på 26. Barnmorskan tilltalade bebisen som "hon". Frågade varför. "En känsla" sa hon. Spännande och se vem som har rätt. Jag, sambon och sonen har fått för oss att det är en pojke. Livlig bebis har jag i magen i alla fall.

Jobbade på kvällen igår sen. Fick ordentligt ont i bäckenet efter att ha stått i 3-4 timmar. Fick sitta sista timmen, det var skönt. Men som sagt, får stå ut denna vecka.

#diabetes #gravid #läkarbesök #blodtryck #fosterljud #sfmått

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards