Direktlänk till inlägg 3 oktober 2015

Tufft

Av Emmelie - 3 oktober 2015 13:59

V 19+0 idag!!! =)

Den hör veckan har varit piss. Blodsockret har legat alltför högt. Vissa dagar FÖR högt. Höjde den dosen som vi sänkte i måndags, men bara en halv enhet istället för en hel. Men det har hjälpt föga.

Det är psykiskt jobbigt att ständigt gå och tänka blodsocker. Har det på huvudet hela tiden. Blir lätt irriterad. Känner en stor irritation över att jag inte klarar av att hålla ett bra värde. Blir besviken över mig själv. Jag borde fixa detta bättre. Det är ju inte första gången jag går igenom en graviditet.

Samtidigt så känner jag mig fet och oattraktiv. Är större nu än vad jag var samma vecka i förra graviditeten. (Jag vet att det är dåligt med bilder, ska försöka lägga upp i veckan.) Samtidigt känner jag inget av barnet. Är så splittrad i mina känslor.

Hoppas verkligen på bra resultat på ultraljudet på måndag. Skönt att få med sig sambon denna gång. Annars tror jag inte på glada miner hos läkaren. Men det är bara att bita under sura äpplet och går dit. Förväntar mig det värsta så kanske besvikelsen inte blir så stor.

Sambon har börjat med bebisrummet i alla fall. När han väl sätter igång så går det undan. Garderoben är riven, ena ytterväggen är isolerad och täckt med osb och gips. Nu väntar mer gips, regla upp väggen för nya garderoben, sätta in nytt tak och sen tapetsering. Kommer bli kanon. Vill egentligen inte tapetsera förrän vi vet könet på barnet. Så det får vänta. Men det är skönt om ytskiktet är klart till födseln.

Så medan jag kämpar på med min diabetes kämpar han med rummet.

#diabetes #graviditet #blodsocker #bebisrum #ultraljud

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards