Direktlänk till inlägg 27 september 2015

Denna tunna linje

Av Emmelie - 27 september 2015 13:24

då har det snart gått ytterligare en vecka. De går sakta men säkert. Gick in i vecka 18 igår. Sambon har påpekat att det börjar synas nu, även en kompis sa det. På jobbet är det fler och fler som grattar mig fast jag inget sagt. Men vet att det finns en person som bara inte kan hålla tyst. Lite tråkigt att inte få berätta själv men samtidigt så gör det inget eftersom jag ändå har gått så långt.

Det börjar väl kännas mer och mer som att jag är gravid. Det lilla fladdret jag kände har jag känt flera gånger nu. Jag känner även att jag har något där nere i magen, framför allt när jag ligger ner. Ont i nedre magen (fogarna trodde en kompis) får jag också när jag har varit igång en stund, sätter mig ner och sen ska resa på mig. Kan även strama efter flera timmars stående på jobbet. Får nog prata med barnmorskan på måndag om det. Något annat jag ska ta upp är att jag väldigt lätt får stickningar i händer och fötter, att dem somnar väldigt fort. Lite jobbigt.

När det gäller diabetesen så har det väl gått bättre. Har dock haft alldeles för många känningar. Får se vad läkaren har för lösning till mig. Tydligen var det för mycket att höja basdosen 1 E/tim över hela dygnet.

En vecka kvar till ultraljuden. Är inte lika orolig längre, men det ska bli skönt att få se knytet där inne.

#diabetes #graviditet #känningar #foglossning #stickningar #ultraljud

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards