Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Hoppsan!

Av Emmelie - 22 september 2015 21:00

Oj, missade visst skriva förra veckan.

Veckan som har gått har väl varit sådär. Blodsockret har legat som veckan innan. Stabilt men lite för högt. Så på måndagens besök blev det höjning av alla basdoser. Men annars så verkade läkaren ganska nöjd. Blodtrycket låg riktigt bra, 136/69.

Om två veckor är det ultraljud. Jag måste säga att jag är skitnervös. Enligt alla (två) mina gravidappar så kan man som omföderska känna av rörelser redan i vecka 16. Och jag har inte känt någonting. Ja jag vet, man ska inte ta allt så på orden, alla är vi olika. Men jag har ändå inte riktigt kunnat släppa det. Idag när jag låg i soffan så fick jag för mig att jag kände ett litet "fladder". Så jag får nog leva på det fram till ultraljudet så att jag inte går under av nervositet. Dock får det mig att dra mig lite för att berätta för folk.

Känner mig fortfarande inte gravid. Kollar jag på bild från v 20 i förra graviditeten så är trots allt magen "större". Och då är jag bara i v 17 nu. Så känslan kommer nog snart. Och då med besked antar jag.

#diabetes #graviditet #blodtryck #ultraljud #fosterrörelser

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards