Direktlänk till inlägg 24 juli 2015

Helgen kvar

Av Emmelie - 24 juli 2015 19:50

Då var snart denna vecka över. Det är bra helgen kvar.

Det har gått bra. Har inte hunnit tänka så mycket på kommande ultraljud. Berättade faktiskt för ett par kompisar i onsdags. Fast nu kan man ju lägga till att man inte vet säkert.

Inga känningar om missfall i alla fall. Det känns ännu mer som om jag har någon strax under magen. Lite jobbigt var det dock när min kompis säger att ett MA inte behöver betyda smärta och att det kan ta lång tid innan kroppen fattar. Nu VET jag att hon inte sa det för att skrämma upp mig eller få mig att inte hoppas. Hon hoppas lika mycket som jag. Det kan nog vara bra att få så mycket information som möjligt, från alla håll.

Ändringarna på insulinet har gjort susen i alla fall. Tar nattvärdet två gånger i veckan, kl 3. Går ju på en halv minut så det är inte så farligt. Inatt låg jag på 8 och vid frukost låg jag på 4,4. Mådde lite dåligt men fick i mig frukosten. Frös och mådde dåligt igår kväll också, men tror att det var utmattning. Hade varit igång hela dagen.

Nu hoppas jag att helgen går fort så att jag kan få besked. Väntan är ju såå dryg.

#gravid #diabetes #missfall

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emmelie - 17 februari 2016 20:37


Det tog ett par dagar till innan vi fick åka hem. Dotterns värde var väl inte bättre på lördagen, men hon slapp att ligga under sollampan. På söndagen sen så hade hennes värde sjunkit. Inte så mycket som de hade velat men det gick ju ändå åt rätt hål...

Av Emmelie - 12 februari 2016 15:39

Vi fick en perfekt liten dotter på 3130 g och 48 cm. Hon andades precis som hon skulle och sökte bröstet när hon lades dit. Vad mer kan man begära. Många timmar efter att dottern kom så kom beslutet att vi skulle upp på BB, vilket innebar att vi s...

Av Emmelie - 9 februari 2016 13:02

- Varning för känsliga läsare - Herregud och fy fan. Vilken helg det blev. I lördags hann jag inte mer än att äta frukost så var det dags att åka ner till förlossningen. Där får jag snabbt träffa en läkare som går igenom allt lite snabbt och s...

Av Emmelie - 5 februari 2016 20:34

Känns lite konstigt. Fick en jättekram av "mattanten" och lovade komma upp och visa en bild på bebisen sen innan vi åker hem. Hon har varit så go. All personal har varit goa. Men imorgon smäller det. Fick prata med läkaren idag för att höra om hu...

Av Emmelie - 4 februari 2016 12:37

Tänk vad lite besök kan göra. Igår hade jag besök av min bästa Bea och hennes yngste son. Tog mig en promenad ner till kiosken och köpte på mig lite godis och mötte upp Bea. Sen satt vi i säkert 3 timmar och pratade. Så himla gött. Var helt slut på e...

Presentation

Gravid och diabetiker. Följ med i både med och motgångar.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards